reklama

Nedeľa

Mám rada nedeľu. Ten siedmy deň v týždni, ktorý patrí iba nám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Mám rada nedeľné rána. Zobudím sa a Ty ešte spíš. Popod žalúzie sa tlačia do vnútra drzé záblesky svetla a bojler už dokončil svoje ranné nespokojné vyklepkávanie. Moment, kedy nemusím vôbec nič. Ani myslieť. Akýmsi šiestym zmyslom vycítiš moje bdenie a so zatvorenými očami sa snažíš „premrviť“ do môjho náručia. Spokojne si zamrnčíš a predtým, ako znova zaspíš si ešte stihneš poprepletať svoje prsty s mojimi - a to spôsobom, ze čo i len myšlienka na nepozorovaný únik z postele je nemožná. A tak ťa tíško strážim. A neskôr, keď už cítim v končekoch prstov začínajúcu netrpezlivosť ísť a dotknúť sa nového dňa, ofukujem Tvoju tvár dovtedy, kým nezačneš smiečne skrúcať nosom, pootvoríš jedno oko a prednesieš svoju obľúbenú nedeľno-rannú vetu: „Počuješ ten zvuk?“ Aký zvuk? „No nevrie to náhodou v kuchyni voda na môj čaj?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám rada nedeľu. Vonia čerstvo vypratým prádlom, pokoseným trávnikom a čokoládovými croissantami. Je plná ticha a jemných nedeľných zvukov – šušťania novín, cinkania lyžičiek, vrzgotu drevenej hojdačky a vyspevovania nebojácnych operencov na verande.

Má rada nedeľné obedy. Vyberieme sa zase raz k Freddiemu. Do malej francúzkej brasserie, kde na nás už zďaleka máva jej majiteľ a spod čiernych fúzisiek na nás cerí svoj obvyklý úsmev. „Long time no see!“ - privíta nás tradične, usadí nás k nášmu obľúbenému stolu pri okne a bez opýtania nám donesie tie „naše“ nedeľné drinky – nádherne spenené čokoládové cappucinno pre teba a pohár čerstvej pomarančovej šťavy pre mňa. Na tabuli svieti dnešné menu dňa a my sa už nevieme dočkať dobrôt, ktoré na seba upozorňujú dráždivými vôňami z kuchyne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám rada nedeľné milovanie. Nepripomína rýchlé ranné ukradnuté minúty či unavené večerné láskanie pracovného dňa ani hladný súboj tiel sobotňajšej noci. Sme ako dve mačence vyhrievajúce sa na poobednom slnku, zvedavé a hravé, objavujúce a pátrajúce. A nakoniec zaspávam príjemne unavená v Tvojom náručí, pretože (ako inak) – ja mám tak rada nedeľné poobedné leňošenie!

Mám rada nedeľné večery. Ľahnem si do vane a stratím sa v zbytočnom množstve voňavej peny. Píšem v hlave listy. Listy ľuďom, ktorí mi chýbajú, ľuďom, s ktorými mám chuť si v ten nedeľný večer sadnúť do tej drevenej hojdačky na verande a dať si pohár portského. A len tak mlčať. Viem, mala by som im zavolať. Ale je predsa nedeľa, večer kedy je konečne čas na súkromné ticho, na privátne myšlienky, na trocha prospešného egoizmu. Čas byť sama so sebou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec z tej vane predsa len vyleziem a rozmaznávam sa voňavými objavmi môjho posledného aromaterapeutického výletu do obchodov. Z obývačky sa ozýva jasanie fanúšikov. Ach áno, futbalová nedeľa... Rozmýšlam, zvažujem. Spálňa s čerstvo vypranými, makučkými obliečkami a dobrá kniha, či futbal? Nakoniec beriem teplú prikrývku a bosá sa prešuchcem do obývačky. Zložím sa vedľa teba na pohovku a po chvíli mi začínajú klipkať oči. Ani neviem ako a ležím schúlená pri tebe, kradnúc čoraz viac Tvojho osobného priestoru (a výhľadu na obrazovku) a Ty ma nevedomky hladíš po vlasoch. Zaspávam. Ach áno, ako len mám rada tieto nedele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zobudím sa a už bude po nej. Po nedeli. A ja sa budem márne snažiť spomenúť, čo mám rada na pondelkoch.

Miriam Novanská

Miriam Novanská

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovenská Londýnčanka. Zoznam autorových rubrík:  Londýn mojimi očamiNa cestáchNa čo myslímKultúraSpoločnosťBritské médiaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu