reklama

Mince vo fontáne

Rím. Horúci májový večer. Fontana di Trevi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Len si tak sedím a hompáľam nohami. Okolo sa moce kopec turistov, unavených ale spokojných. Hádžu mince do fontány, snažiac sa nezabudnúť na základné pravidlo – ponad ľavé rameno! Jedna minca znamená vraj skorý návrat do Ríma, tri mince dokonca pikantný románik a manželstvo s pohľadným Talianom. Všetci naokolo kričia, smejú a fotia sa. Minimálne desiatka rôznych jazykov sa mieša so zvukom padajúcej vody.

Aj my sa smejeme a fotíme. Je nás päť. Sloveniek. Tridsiatka (už) za nami, život (vraj) ešte pred nami. Vychutnávame si iluzórny pocit slobody, nemyslíme na to, kde sme doma, či tam na nás niekto čaká a čo všetko sme odsunuli do pozadia, aby sme mohli byť tam, kde práve sme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hádžeme mince do fontány. Každá po jednej. „Vieš, ja si už viac ako 10 rokov prajem vždy to isté, keď hádžem mincu do fontány“, ozve sa spoza môjho chrbta. Obzriem sa a usmievam sa. Verím, že si nevymýšlaš. Celý život s jedným mužom. Vždy si vedela čo chceš. A koho chceš. Občas by som chcela byť ako Ty. Silná a rozhodná.

Nenápadne pokukujem po zvyšku našej skupinky. Ktovie, čo si prajú. Kariéru, peniaze? Pohodu, zdravie, lásku, istotu? Niekoho či hocikoho? Ktovie.. Akosi tuším odpoveď. Ale priania sa predsa neprezrádzajú. Tá minca vo fontáne je predsa nádej. Nádej za pár centov. Okolo mňa preletí tučná minca a skoro prichádzam k bolestivému suveníru na mojom čele. Dve eurá. Hm, to musí byť poriadne náročné želanie!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posedávam a snívam. O Fellinim a jeho La Dolce Vite. O tmavých očiach Marcella Mastroianniho a nádherne zvodnej Anite Ekberg, vyvádzajúcej v studenej vode fontány. Mám chuť spraviť to isté. Porušiť všetky zákazy, na chvíľu uniknúť prísnemu pohľadu karabinierov v tmavých uniformách a nechať ich nedôstojne naháňať ma, aby som im nakoniec nonšalantne mohla vyplatiť mastnú pokutu. Už len myšlienka na toľkú drzosť vo mne vyvoláva radosť zo života. Bohužial však moje džíny s tričkom majú ďaleko od Anitinych sexy šatočiek a tak to radšej vzdávam. Až také nonšalantné by to asi nebolo...

„Poď, ide sa ďalej..“, ťahá ma niekto za ruku a vyruší ma z môjho snívania. Tak teda idem. Ešte jeden kradmý pohľad na fontánu, ešte posledná šanca vymániť z nej nejaký ten prísľub. Niekto vraj raz povedal, že by sme si mali dávať pozor na to, čo si prajeme. Že by sa nám to mohlo náhodou aj splniť. A možno by sme z toho nakoniec ani neboli takí nadšení. A tak si pre zmenu tentoraz neprajem nič. Zatiaľ mi dokonale stačí aj ten prísľub návratu. Veď čo keby sa mi to dovtedy s tými prianiami náhodou vyjasnilo?

Miriam Novanská

Miriam Novanská

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovenská Londýnčanka. Zoznam autorových rubrík:  Londýn mojimi očamiNa cestáchNa čo myslímKultúraSpoločnosťBritské médiaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu